השמנת יתר אצל ילדים, בני נוער ומבוגרים - הפועל ירושלים שחייה

השמנת יתר אצל ילדים, בני נוער ומבוגרים

השמנת יתר | הפועל ירושלים שחייה

השמנת יתר – תופעה בתאוצה

השמנה: תופעה הולכת וגוברת 

39% מהמבוגרים ברחבי העולם סובלים מהשמנת יתר! כמו במדינות רבות בעולם, עודף משקל והשמנת יתר הפכו לתופעה נפוצה בישראל. בשנים האחרונות שכיחות ההשמנה הולכת וגדלה בקצב מדאיג.

על פי ארגון הבריאות העולמי, בשנת 2016 יותר מ-1.9 ביליון מבוגרים ומעל ל- 340 מיליון ילדים ומתבגרים בגילאי 5-19, סבלו מהשמנת יתר.

השמנה היא גורם סיכון לתחלואה במחלות כרוניות רבות וביניהן סוכרת, מחלות לב וכלי דם, יתר לחץ דם, סרטן השד, סרטן המעי הגס סרטן הרחם ועוד. השמנה קשורה גם בשיעורי תמותה גבוהים יותר ובתוחלת חיים קצרה יותר.

מעל ל- 340 מיליון ילדים ומתבגרים

סבלו מהשמנת יתר בשנת 2016

מעל ל-1.9 ביליון מבוגרים

סבלו מהשמנת יתר ב-2016

ישנם גורמים רבים להשמנת יתר ונציין, על קצה המזלג: תזונה לא נכונה, תסמונות גנטיות הגורמות להשמנת יתר, פעילות גופנית מעטה, אורח חיים לא בריא ועוד רבים נוספים.

אז רגע, איך יודעים אם אני סובל/ת מהשמנת יתר?

השמנה מוגדרת כמדד מסת גוף ( BMI) – המחושב כמשקל (ק"ג) מחולק לריבוע הגובה (מטר).

השמנת יתר

ערכי BMI נמוכים מ־19 נחשבים כתת־משקל.
ערכי BMI בתחום 25-19 מעידים על משקל תקין ביחס לגובה.
ערכי BMI בתחום 29-26 נחשבים כעודף משקל.
ערכי BMI גבוהים מ־30 נחשבים כהשמנה.

לצערנו הרב, תופעת ההשמנה בקרב ילדים ובני נוער הופכת במהירות לבעיית התזונה השכיחה ביותר בקרב ילדים ובני נוער ברחבי העולם. מעבר לסבל הנפשי הכרוך בה, השמנה קשורה לתחלואה בילדות ובבגרות ולעתים גם לבעיות חברתיות.

כמו אצל המבוגרים, גם כאן יש מספר רב של גורמים. אך הגורמים המרכזיים להשמנת יתר בקרב ילדים ונוער הם: תזונה לא נכונה, אכילת יתר, שעות רבות מול המסכים ופעילות גופנית מעטה.

הפתרון הטוב ביותר להשמנת יתר אצל ילדים הוא במניעתה. תוכניות המניעה צריכות להיות מכוונת לילדים במשקל תקין או בעודף משקל במטרה למנוע עלייה במשקל, ולילדים שמנים במטרה לרדת במשקל. לכולם מומלץ לעשות שינויים בתזונה ולעשות יותר פעילות גופנית.

אם מאוחר מדי למנוע ואתם כבר שם, איך מטפלים בזה?

השמנת יתר זה משהו שרץ אצלנו במשפחה… אבל הבעיה היא שאף אחד לא רץ אצלנו במשפחה!

אם לא הצלחתם למנוע את התופעה אצלכם או אצל ילדיכם, זה הזמן לשינוי. כן, זה לא תמיד קל, אנחנו אוהבים לדבוק בהרגלים, אבל שינוי הוא בהחלט אפשרי. צריך לאמץ הרגלי חיים בריאים! להגביר צריכת מזונות עשירים בסיבים תזונתיים, דגנים מלאים, קטניות, פירות וירקות, ולהפחית באכילת מזון מהיר, חטיפים, ממתקים ושתייה ממותקת. וכמובן, ספורט, ספורט ועוד ספורט. ירידה נכונה במשקל היא שילוב של דיאטה ביחד עם פעילות גופנית.

שחייה, אלא מה??

שחייה מתאימה לאנשים בעלי משקל עודף המתקשים לבצע פעילות ביבשה.
אחוז השומן הגבוה מסייע בציפה, וכתוצאה מכך העומס על המפרקים (בעיקר גב תחתון, ירך וברך) יקטן משמעותית. עובדה זו מסייעת להעלאת יכולת התנועה והתפקוד במים.

השמנת יתר

שחייה מסייעת בהורדת מסת השומן, הגדלת מסת השריר, חיטוב הגוף והעלאת הסיבולת. וכל זה משולב בהנאה ובכיף. מה אפשר לבקש יותר מזה?

הפועל ירושלים שחייה מתכננת להקים קבוצת שחייה שתפעל לקידום אורח חיים בריא וירידה במשקל. התוכנית תכלול אימונים יבשים, אימונים במים, מדידות והרצאות. 

עשוי לעניין אותך בנוסף:

חדשות ואירועים שחייני הפועל ירושלים

שני מתחמי בריכות חדשים בשכונת רמות

שני מתחמי בריכות חדשים ומשופצים בשכונת רמות, ירושלים. במתחמים  מלתחות חדשות ותנאים מעולים ובטיחותיים ללימוד שחייה בכל גיל. הפועל ירושלים לשחייה פועלת למעלה מעשור בעיר

חוזרים לשגרה
חדשות ואירועים שחייני הפועל ירושלים

חוזרים לשגרה – הפועל ירושלים שחייה

הנחיות להמשך פעילות לאחר תקנות הקורונה החדשות בהמשך לתקנות הקורונה החדשות, על מנת להמשיך פעילות של הילד/ה בחוגי השחייה, נדרש לבצע רישום לאיגוד השחייה. הנכם

הרשמו לניוזלטר שלנו לקבלת עדכונים והטבות

שתפו את הפוסט..