על שיאים אישיים/ מיכל ליברמן על הגל - הפועל ירושלים שחייה

על שיאים אישיים/ מיכל ליברמן על הגל

על שיאים אישיים | הפועל ירושלים שחייה

על שיאים אישיים

היה לי פעם מאמן שאהב להסביר את ההבדל בין קביעת שיאים אישיים בגיל הצעיר ובגיל המבוגר. כשאנחנו שחיינים צעירים בתחילת דרכנו והכל נראה ורוד וטהור ההתקדמות היא תמידית ויש את ההרגשה שהיא לעולם לא תיפסק.

כשחיינ/ית צעיר/ה, קורים המון שינויים שמביאים התקדמות. תחשבו על זה, קורים כל כך הרבה שינויים בגיל הצעיר ובשביל שיא אישי – אתה צריך רק מקבץ של דברים "שילכו טוב" וזה מספיק לפיצוץ.

  • מיכל
    שמי מיכל ואני אלופת ישראל ב-50 ו-100 מטר פרפר. היום לומדת תואר שני במנהל עסקים באונ' בניו יורק. שמחה לשתף אתכם על עולם השחייה מהחוויה האישית שלי.

לדוגמא, בגיל 13, צמחת ב-3 ס"מ גובה, פתאום הידיים והרגליים התארכו ותפסו יותר מים – בום! שיא אישי בשלוש שניות. בגיל 14 העלית את מסת האימונים ושיפרת את היכולת האירובית – בום! שיא אישי בשתי שניות. בגיל 15 אולי הצלחת להוריד עוד שנייה כי למדת לשחות יותר חכם אסטרטגית בזמן המשחה. ואז בגיל 16 הרוב שולפים את קלף הג'וקר שנקרא – אימוני חדר כושר. התחזקת ונהיית הרבה יותר עוצמתית במים – בום! שיא אישי בכמעט שנייה. שנה אחר כך, שיפרת משמעותית את הטכניקה, שנה אחר כך את היכולת המנטאלית להתמודדות עם לחץ במשחה. וכך הלאה, ממשיכים ללמוד, להשתפר ולהתחזק ונראה שכך זה ימשיך משנה לשנה.

אבל אז מגיעים לגיל 20. התוצאה של השיא האישי כבר איכותית מאוד, מן הסתם סיימת לצמוח, התייצבת במסת השריר, שלטת בטכניקה, הגעת למיצוי היכולת האירובית, המנטאליות בבקרה, האסטרטגיה והניסיון גם הם משפיעים לטובה.

על שיאים אישיים


מה עכשיו צריך לעשות כדי לשפר שיא אישי??

פה מגיע המחסום שהרבה יותר קשה לעבור. המאמן שלי היה אומר שאחרי גיל 20 שיאים אישיים מגיעים רק אם כל הדברים הנ"ל הלכו כמו שצריך במהלך העונה פלוס משהו נוסף שצריך להשתפר. זה נהיה הרבה יותר מאתגר והרבה יותר קשה. כל שינוי קטן באימונים, בטכניקה, בתוכנית החדר-כושר ובדיאטה יכול להשפיע פלאים לטוב ולרע. ההרגשה היא שמספיק שמשהו אחד יהיה מוזנח באותה שנה – כדי לא לקבוע שיא אישי וכשזה קורה התסכול הוא אמיתי.

למרות זאת, עם תוצאה איכותית ואחרי גיל 20 חייבים לזכור לקחת את הכל בפרופורציות! שימור השיא האישי משנה לשנה הוא לא דבר של מה בכך! שיפור של מאית או עשירית לשיא האישי הוא סיבה למסיבה! והחדשות הטובות הן, ששלמות היא בלתי מושגת! יש לעבוד קשה על מנת לשפר את כל הדקויות של הפרטים הקטנים. תמיד יש עוד משהו שאפשר לשפר. אי אפשר להמשיך לשפר תוצאות בקצב מסחרר כמו ששיפרנו כשהיינו ילדים.

  • הדברים בבלוג הם פרי יצירתה ועל דעתה של הכותבת בלבד.

עשוי לעניין אותך בנוסף:

חדשות ואירועים שחייני הפועל ירושלים

שני מתחמי בריכות חדשים בשכונת רמות

שני מתחמי בריכות חדשים ומשופצים בשכונת רמות, ירושלים. במתחמים  מלתחות חדשות ותנאים מעולים ובטיחותיים ללימוד שחייה בכל גיל. הפועל ירושלים לשחייה פועלת למעלה מעשור בעיר

חוזרים לשגרה
חדשות ואירועים שחייני הפועל ירושלים

חוזרים לשגרה – הפועל ירושלים שחייה

הנחיות להמשך פעילות לאחר תקנות הקורונה החדשות בהמשך לתקנות הקורונה החדשות, על מנת להמשיך פעילות של הילד/ה בחוגי השחייה, נדרש לבצע רישום לאיגוד השחייה. הנכם

הרשמו לניוזלטר שלנו לקבלת עדכונים והטבות

שתפו את הפוסט..